mBank uruchamia księgowość online

mBank uruchamia księgowość online

 

mBank postanowił uruchomić księgowość online zintegrowaną z firmowymi rachunkami. Przedsiębiorcy będą mogli z systemu bankowości internetowej nie tylko wystawiać faktury, lecz także obliczać podatki czy konsultować się bezpośrednio z księgowym przez telefon lub e-mail. 

 

Moduł księgowy jest bezpośrednio zintegrowany z systemem bankowości internetowej. Przedsiębiorca dostaje do niego dostęp zaraz po zalogowaniu się na rachunek firmowy. Po złożeniu odpowiedniego wniosku w systemie, klient na profilu firmowym otrzymuje dodatkową zakładkę - "Księgowość". To tutaj znajduje się całe centrum zarządzania rachunkami firmy, które jak deklaruje mBank - może z powodzeniem zastąpić tradycyjny rodzaj księgowości. 

 

Podstawową i najbardziej pożądaną opcją jest funkcja umożliwiająca wystawianie faktur. Po poprawnym zdefiniowaniu kontrahentów w systemie, wystarczy kilka kliknięć aby wystawić fakturę. Gotowy już dokument możemy wysłać za pośrednictwem maila, wydrukować lub zapisać w formacie PDF. Warto wspomnieć że program umożliwiający wystawianie faktur jest całkowicie bezpłatny. Dużym plusem jest to, że po otrzymaniu przelewu od kontrahenta, bank automatycznie oznaczy fakturę jako opłaconą. Jeśli natomiast zdarzy się, że kontrahent zalega z wykonaniem płatności - możemy wysłać mu monit za pośrednictwem maila lub SMS. Narzędzie umożliwia także wystawianie faktur kosztowych, które można wprowadzać i opisywać ręcznie lub skorzystać z opcji wgrania skanu gotowej faktury. Taki skan zostanie następnie obrobiony przez program OCR i automatycznie dodany do zakładki "wydatki". Ta opcja nie dzieje się jednak całkowicie automatycznie - trzeba zaznaczyć odpowiednie pole i uiścić opłatę za pakiet 20 sztuk w wysokości 50 zł

 

Oprócz podstawowego narzędzia do wystawiania faktur, system posiada również kilka innych, równie przydatnych opcji. Jedną z nich jest terminarz, w którym możemy umieścić listę zadań do wykonania. Pokazuje przedsiębiorcy jakie faktury trzeba opłacić i przygotowuje przelewy umieszczone w systemie bankowości internetowej. Dane pobierane są automatycznie, więc nie potrzeba wpisywać niczego ręcznie. Bank deklaruje również, że na podstawie oczekujących i wystawionych faktur, system będzie w stanie określić dla przedsiębiorcy prognozę płynności finansowej na najbliższy okres. Pod koniec miesiąca, system ma również wyliczyć podatki na podstawie przedstawionych przez właściciela dokumentów. 

 

Nowa usługa mBanku ma być dostępna dla klientów w trzech wariantach - pierwszy z nich, podstawowy „mKsięgowość Start” jest bezpłatny. W tym wariancie, przedsiębiorca może wystawiać faktury, dodawać wydatki, wyliczać podatki i generować deklaracje na koniec miesiąca. Za dodatkową opłatą w wysokości 50 zł miesięcznie, księgowa sprawdzi także pod koniec miesiąca dokumenty i wskaże ewentualne błędy. 

Drugi wariant, czyli „mKsięgowość Standard” ma kosztować 150 zł. Oprócz wszystkich wymienionych wyżej fukncji, bank zapewnia przedsiębiorcy dedykowaną księgową, która zaksięguje dokumenty, wyliczy podatek oraz wyśle deklarację do US. Dodatkowo przygotuje przelewy za podatki i faktury oraz będzie reprezentować go przed US i ZUS. 

Ostatni pakiet, mianowicie „mKsięgowość Premium” ma kosztować 300 zł. W tym pakiecie dedykowana  księgowa odpowie na pytanie w ciągu najbliższej godziny, dopasuje płatność faktur oraz będzie wysyłała monity do kontrahentów którzy zalegają z płatnościami. 

 

Za wszystkie kwestie księgowe będzie odpowiadała firma SuperKsięgowa, która jest społką corką firmy Extor, dostarczającą mBankowi know-how oraz odpowiadającą za całe zaplecze. Jak już wspomnieliśmy, nowe narzędzie jest całkowicie zintegrowane z systemem bankowości internetowej, jednak księgowi nie będą mieli wglądu w stan rachunku klienta oraz oszędności. Będą mogli jedynie przeglądać i przygotowywać dokumenty oraz płatności zgodnie z nadanymi im uprawnieniami, które muszą zostać zrealizowane oraz zaakceptowane przez właściciela. Nowa opcja mBanku zostanie wprowadzona 26 stycznia. Bank przewiduje, że z nowego narzędzia skorzystają głownie nowi przedsiębiorcy, ponieważ z reguły ci prowadzący już działalność gospodarczą posiadają własnych księgowych. Zaletą takiego rozwiązania mają być przedewszystkim ceny, które w zależności od firmy i regionu w którym działa, usługi księgowe odpowiadające mBankowemu pakietowi "standard" wahają się od 100 do 300 zł. Bank pracuje również nad wprowadzeniem księgowości dostępnej całkowicie z poziomu aplikacji moblinej, jednak zakres możliwości będzie nieco mniejszy niż w wersji przeglądarkowej.