Uber i Alior Bank rozpoczynają współpracę

Uber i Alior Bank rozpoczynają współpracę

 

Uber, najszybciej rosnąca firma technologiczna na świecie, oraz Alior Bank, jeden z najbardziej innowacyjnych banków w Polsce rozpoczynają współpracę w zakresie wymiany usług na polskim rynku. Jest to pierwsza tego typu współpraca na polskim rynku, obejmująca m.in. udostępnienie Uber dla Firm pracownikom Banku, finansowanie samochodów dla kierowców korzystających z aplikacji czy możliwość zamawiania przejazdów przez klientów korzystających z aplikacji Alior Banku. 

 

Uber ogłosił partnerstwo z Alior Bankiem w zakresie kompleksowej wymiany usług. Taka inicjatywa dwóch podmiotów z brażny technologicznej i bankowej jest pierwszą tego typu na polskim rynku. Partnerstwo Ubera z polskim bankiem obejmie trzy obszary działań : wymianę usług biznesowych (uruchomiona w kwietniu funkcjonalność aplikacji Uber dla Firm zostanie wprowadzona dla pracowników Alior Banku jako pierwszego dużego klienta korporacyjnego, finansowanie samochodów dla klientów korzystających z aplikacji Ubera), wzajemną promocję dla konsumentów obejmującą m.in. kody rabatowe na przejazdy zamawiane przez aplikację Ubera dla klientów Alior Banku oraz technologiczną możliwość zamawiania przejazdów oferowanych przez partnerów Ubera bezpośrednio z poziomu aplikacji Alior Banku. 

 

Dla Alior Banku współpraca z Uberem jest kolejnym krokiem w rozwijaniu innowacyjnego portfela usług, obok Alior Sync, obecnie T-mobile Usługi Bankowe, Internetowego Kantoru Walutowego, czy przełomowych bankowych aplikacji mobilnych. 

 

Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer w Alior Banku - "Alior Bank od początku swojej działalności oferuje klientom innowacyjne, niedostępne dotąd na polskim rynku produkty i usługi. Jestem przekonany, że alians obu tak innowacyjnych firm przyniesie wiele korzyści naszym klientom, pracownikom i samym firmom. Za współpracę z Uberem odpowiada istniejący od 2015 r. Alior Innovation Lab - specjalna jednostka Banku skupiona na projektowaniu doświadczeń użytkownika, tworzeniu zaawansowanych technologicznie produktów i usług oraz współpracy z firmami z branży fin tech."

 

- "Uber i Alior Bank to firmy, które powstały w podobnym czasie ważnych zmian na rynku usług konsumenckich. Współcześni młodzi ludzie nawigują swoje codzienne życie z poziomu smartfona-to tam chcą dokonywać zakupów, obsługiwać produkty finansowe czy zamawiać przejazdy w wygodny i bezpieczny sposób." - mówi Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce.

"Tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które stanowią odpowiedź na te potrzeby, leży głęboko zarówno w DNA Ubera, jak i Alior Banku. Cieszymy się, że to właśnie polski bank, który wyznacza trendy w finansach konsumenckich, jest naszym pierwszym tak dużym partnerem biznesowym w Polsce." - dodaje. 

 

Usługi Ubera dostępne są w ponad 400 miastach w 69 krajach świata. Podobne umowy firma podpisała m.in. z PayPal w Szwecji, Goldman Sachs w USA, Axa Assistance we Francji, Wesbank w RPA, czy z Tata w Indiach.